Energiakulude kallinemise mõjude leevendamise toetus
Kirjeldus: | Energiahinna tõusu leevendamiseks hüvitatakse väikese ja kuni keskmise sissetulekuga peredele osaliselt elektri-, gaasi- ja küttearvete hinnatõus. Toetust on õigus saada üksi elaval isikul või perekonnal, kelle kuu keskmine netosissetulek on alla meetmega määratud arvestusliku piiri:
Näiteks: viieliikmelise leibkonna (kolm vähemalt 14-aastast ning 2 alla 14-aastast liiget) toetuse maksmise piir on: (1 + (2 * 0,5) + (2 * 0,3)) * 1126,00 = 2928 € kuus. Perekonnaliikmeteks loetakse isikud, kes elavad samas eluruumis ja keda seob ühine majapidamine. Keskmiste netosissetulekute hulka kuuluvad: palgatulu, sh välismaalt saadud palgatulu; ettevõtlustulu; kasu vara võõrandamisest; renditulu ja litsentsitasud; intressid ja dividendid; pensionid, stipendiumid, toetused, preemiad ja hasartmänguvõidud; kindlustushüvitised ja väljamaksed pensionifondist; madala maksumääraga territooriumil asuva juriidilise isiku tulu. Kui perekonnaliikmed on saanud sissetulekuid, mis on makstud mitmeks kuuks ette või tagantjärele, võib arvestamise aluseks võtta taotlemisele eelnenud kuue kuu keskmise sissetuleku. Toetust on võimalik taotleda vaid oma alalise või peamise elukohaga seotud kulude hüvitamiseks. Abielus või vabaabielus isiku alaline või peamine elukoht on see, kus ta veedab suurema osa partneri või/ja lastega koos oldud ajast. Kuigi isikute käsutuses võib olla mitu eluruumi, saab põhilisi elukohti perekonnal olla ainult üks.
Näiteks: Kui peamine elukoht on Võru linna üürikorteris, aga registrijärgne elukoht on Võru vallas asuvas maakodus, siis tuleb Võru linna korteri kulude hüvitamiseks esitada taotlus Võru vallavalitsusele. Või kui enamuse ajast elatakse Võru vallas asuvas maakodus, aga registrijärgne elukoht on Võru linnas asuv korter, siis tuleb maakodu kulude hüvitamiseks esitada taotlus Võru linnavalitsusele. Toetuse taotlemise hõlbustamiseks soovitame perekonna elukoha aadressid korrastada rahvastikuregistris enne taotluse esitamist. |
Toetuse suurus: | Toetust makstakse üksi elavale isikule või perekonnale 80 protsendi ulatuses energia koguhinna osast, mis ületab kuu keskmisena järgmisi väärtusi:
Määrad sisaldavad tarbitud energia tasu, taastuvenergia tasu, aktsiisi, võrgutasu ja käibemaksu.
Ei oma tähtsust, kas tarbijal on börsihinnaga või fikseeritud hinnaga pakett, hüvitamine toimub mõlemal juhul hinna kallinemisel üle piirmäära. Hüvitamisele kuulub 80% osast, mis ületab elektril 12 s/kWh. Toetuse kalkulaator |
Kestvus: | Toetust antakse perioodi 2021. aasta 1. septembrist kuni 2022. aasta 30. märtsini (kaasa arvatud) energia tarbimise kulude osaliseks katmiseks. Toetust saab taotleda tagasiulatuvalt ühe või mitme kuu kohta vastavalt taotleja soovile. Taotlust ei saa esitada tagasiulatuvalt taotluse esitamise kuupäevast rohkem kui viis kuud varasema energia tarbimise kuu kohta. Taotlusi saab esitada kuni 2022. aasta 31. maini. |
Õigusaktid: | |
Lisainformatsioon: | |
Kontaktisikud: | Sotsiaalosakonna juhataja Angela Järvpõld, telefon 5303 8110 Sotsiaaltööspetsialist Helli Kalda, telefon 522 6285 Sotsiaaltööspetsialist Ene Andrejev, telefon 5329 2574 Sotsiaaltööspetsialist Kadri Truija, telefon 5302 5280 Sotsiaaltööspetsialist Maria Saarme, telefon 5332 4890 |
Toetuse taotlemine ja väljamaksmine
Taotlemine: | Taotluse vorm (PDF, 308 KB / DOC, 32 KB) Taotluse saab esitada:
Taotlusele tuleb lisada
Olenevalt sellest, millise energiahinna tõusu kulude katteks taotlus esitatakse, peab esitatud dokumentidelt olema tuvastatavad järgmised andmed:
Kui kortermaja kütmist korraldab korteriühistu ise elektri või gaasiga, on taotlejal võimalik küsida toetust kütmiseks kasutatud elektri- ja gaasikulude kallinemise kulude toetamise korras eeldusel, et korteriühistu väljastab arve, kus on toodud taotleja elukoha tarbimiskogus ja -kulu andmed. Toetuse taotlemisel pärast 10.kuupäeva ei pea maksustatud tulude kohta tõendeid esitama, sest toetust menetleval spetsialistil on õigus ja võimalus teha päringuid vastavatesse registritesse, sh Maksu- ja Tolliametisse, Töötukassasse, Sotsiaalkindlustusametisse jmt |
Toetuse maksmine: | Toetuse maksmise või maksmata jätmise otsus tehakse 35 tööpäeva jooksul kõigi dokumentide esitamisest arvates. Taotluse menetlemise käigus võib menetleja nõuda taotlejalt selgitusi, lisainformatsiooni ja taotluse täiendamist või muutmist, kui see on vajalik taotluse määruse tingimustele vastavuse kontrollimiseks. Täiendava informatsiooni saamiseks antakse taotlejale kuni viis tööpäeva, mille jooksul peatub taotluse menetlemise aeg. Taotluse võib läbi vaatamata jätta, kui taotleja ei ole tähtaja jooksul puudusi kõrvaldanud, ning teavitab sellest taotlejat. Kui puudus kõrvaldatakse, loetakse puudusega seotud nõue täidetuks. Toetuse summa kantakse taotleja pangaarvele seitsme tööpäeva jooksul peale positiivse otsuse tegemist. Pangaarve puudumisel makstakse toetus välja sularahas. Toetuse taotleja vastutab esitatud andmete ja dokumentide õigsuse eest ja tõendab seda oma allkirjaga taotlusel. Valeandmetele tuginedes määratud ja väljamakstud toetus nõutakse tagasi. Otsusega mittenõustumisel on taotlejal õigus esitada 30 päeva jooksul, arvestades päevast, millal isik sai või oleks pidanud otsusest teada saama:
|